سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارادت مرحوم شهریار به رهبر عزیز انقلاب

استاد شهریار به تاریخ 17 مرداد 1366 (در هشتاد سالگى) یک نسخه از منظومه

حیدربابا را تقدیم حضرت آیت الله خامنه اى مى نماید. استاد در دیباچه این کتاب که

دستخط آن ضمیمه مقاله است، چنین مى سراید:

خامنه اى؛ عیان هنر

رشگم آید که تو حیدربابا                   بوسى آن دست که خود دست خداست

راستان دست چپ از وى بوسند                      که خدا بوسد از او دست راست

در امامت به نماز جمعه                              صدهزارش به خدا دست دعاست

من بیان هنرم یک دل و بس                                او عیان هنر از سر تا پاست

او شب و روز برا ى اسلام                                       پاى پویا و زبان گویاست

او چه بازوی قوی و محکم                              با امامى که ره و رهبر ماست

شهریارا! سرىافرازبهعرش                            کاونگاهیشبهحیدرباباست


» نظر

حکایتی عجیب و خواندنی به نقل از علامه میرجهانی (ره)

علامه بزرگ سیّد محمّد حسن طباطبایی میرجهانی اصفهانی (اعلی الله مقامه) در کتاب البکاء للحسین (علیه السّلام) حکایت عجیبی را به شرح زیر نقل کرده است:

در احادیث وارد شده که در مدینه طیّبه یکی از شیعهیان مجالس ازدواجی فراهم کرده بود و از حضرت زین­ العابدین (علیه السّلام) تقاضا کرده بود که آن مجلس را به قدوم شریف خود زینت دهد و آن حضرت انکار می­فرمود. در اثر اصرار زیاد، حضرت فرموده بود که اگر عهد می کنی مرثیه خوانی در مجلس خود دعوت می کنی که در مصیبت پدر بزرگوارم حضرت سید الشهداء (علیه السّلام) مرثیه ای بخواند دعوتت را اجابت می کنم. او قبول می کند و مرثیه خوانی را دعوت می کند. پس از آنکه آن بزرگوار در آن مجلس تشریف فرما می شود، مرثیه ای خوانده می شود و آن حضرت و حاضرین گریه زیادی می کنند. چون مجلس برگذار می شود و اهل مجلس می خواهند متفرّق شوند صاحب مجلس متوجّه می شود که آن حضرت بر دم در ایستاده کفش های حاضرین را در پیش پاهاشان جفت می فرماید.[1]


[1]. البکاء للحسین (علیه السّلام)، تحقیق حامد فدوی اردستانی، ص430? (این خبر را علامه نقل به معنی کرده است.)


» نظر

آمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند

   نعمت الله عبداللهی

 

امریکای جنایتکار از اول انقلاب اسلامی ایران دشمنی خود را با ما علنی کرد و هزاران توطعه بزرگ و کوچک برای براندازی این نظام الهی با همدستی کشورها، گروهاو اشخاص و سرمایه های کلان انجام داد بلکه بتواند خللی در عزم فولادین رهبران و مردم همیشه در صحنه مان ایجاد کند که با امدادهای غیبی الهی و ایستادگی و صبر و مقاومت یکپارچه ملت ایران با رهبریهای حضرت امام خمینی(ره) و حضرت امام خامنه ای(مد ظله العالی) تاکنون امریکاه هیچ غلطی نتوانسته بکند؛ و ما در این مجال به گوشه ای از آنها اشاره می کنیم: 

     آمریکا از حکومت غیرمردمی شاه تا توانست حمایت و در همه ظلمها و ستمهای آن رژیم شریک بود و هیچ غلطی نتوانست بکند.


 


 

 

آمریکا سفارت خانه اش را ستاد جنگ و لانه جاسوسی کرده بود و هیچ غلطی نتوانست بکند.

   پس از پیروزی انقلاب اسلامی آمریکا تمام ضدانقلابیون اعم از منافقین، دمکرات، کومله، و... را حمایت مالی و تسلیحاتی کردتا در کشورجنایت کنند و بازآمریکا هیچ غلطی نتوانست بکند.

   آمریکا صدام را تشویق کرد تا به ایران حمله کند وپس از هشت سال هیچ غلطی نتوانست بکند.

   کشورهای دیگر را تهدید کرد تا با ایران قطع رابطه کنند ولی هیچ غلطی نتوانست بکند.

 

امریکا میلیونها دلار پول برای سرنگونی انقلاب اسلامی در مجلسش تصویب و خرج کرد باز هم هیچ غلطی نتوانست بکند.

آمریکا از پیشرفت ایران و رسیدن به خودکفائی به طرق مختلف جلوگیری می کرد که مثال بارز آن ممانعت از دستیابی و استفاده از دانش هسته ای و موشکی و ماهواره و هزاران پیشرفت علمی دیگر بود که خدا را شکرهیچ غلطی نتوانست بکند.

آمریکا از تمامی حکومتهای ستمگر و ظالم، مثل رژیم ساختگی و وحشی اسرائیل و دیگر کشورهای زورگو و مستکبر که با اسلام دشمنی می کنند حمایت می کند باز هم هیچ غلطی نتوانست بکند.

دست آمریکا و اسرائیل به خون مسلمانان فلسطین و غزه و مظلومان عالم آغشته است وبه لطف خدا هیچ غلطی نتوانستند بکنند.

امریکا با ایران قطع رابطه کرد ولی هیچ غلطی که نتوانست بکند هیچ ما با اتکاء به جوانانمان موفق شدیم.

امریکا افغانستان و عراق را اشغال کرد ولی هیچ غلطی نتوانست بکند.

امریکا دهها ناو صدها هواپیمای جنگی در اطراف ما مستقر کرد تا مثلا" به ما ضربه بزند پس از صرف میلیاردها بودجه مردم کشورش هیچ غلطی نتوانست بکند.

امریکا دست خود را به خون ذائران و دلسوختگان حرم امن الهی و کربلا و کاظمین آغشته کرد باز هیچ غلطی نتوانست بکند.

امریکا تا توانست به ما فشاروارد کرد بلکه ما تسلیم شویم، اما ، ایران سربلند فضا را در نوردیدو کشور هسته ای شد، قدرت اول منطقه شدیم، حزب الله با حمایت ما پیروز شد، حماس اسرائیل را به زانو درآورد و کشور امریکا یک ورشکسته اقتصادی شد و به لطف خدا  همه  دیدند که امریکا هیچ غلطی نتوانست بکند.

امریکا تا توانست ما را تهدید کرد هزاران راه اشتباه رفت بلکه بتواند سد آهنین ملت ما را بشکند ولی دریغ از یک با تفکر در اعمال خود و باز هنوز راه اشتباه گذشته خود را می رود ولی نمی داند که ملت ما صاحب دارد ایران اسلامی ما صاحب دارد،


» نظر

آزمودن شیعه درسه جا

حضرت امام جعفر صادق علیه السلام فرمودند:
 شیعیان و دوستان ما را در سه مورد آزمایش نمائید:

1 ـ مواقع نماز، چگونه رعایت آن را می‌نمایند.
2 ـ اسرار یکدیگر را چگونه فاش و یا نگهداری می‌کنند.
3 ـ نسبت به اموال و ثروتشان، چگونه به دیگران (برادران دینی) رسیدگی می‌کنند و حقوق خود را می پردازند.


متن حدیث:


قالَ الإمامُ الصّادقُ علیه السلام  : إمْتَحِنُوا شیعتَنا عِنْدَ ثَلاث: عِنْدَ مَواقیتِ الصَّلاةِ کَیْفَ مُحافَظَتُهُمْ عَلَیْها، وَ عِنْدَ أسْرارِهِمْ کَیْفَ حِفْظُهُمْ لَها عِنْدَ عَدُوِّنا، وَ إلی أمْوالِهِمْ کَیْفَ مُواساتُهُمْ لاِخْوانِهِمْ فیها.                                                                                                                                 «وسائل الشیعة، جلد 4، صفحه 112»


» نظر

نماز، با محبت حضرت امام حسین(ع) ارزش دارد!!!


حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی جاودان
 در زمان مرگ یک فرد بسیار زیبا رو به سراغ انسان می‌آید که خیلی زیباست. این شخص زیبا رو اعتقادات خوب فرد است.
   اینکه تو خداوند را دوست داری، این اعتقادات اولیه توست. اینکه پیغمبر(ص) و ائمه(ع) را قبول داری، ریشه اصلی دین است.
  این اولین سرمایه و قیمتی‌ترین آن است. اگر من تمام عمرم را نماز بخوانم ولی امام حسین(ع) را قبول نداشته باشم، این اعتقادات هیچ است. لشگر عمربن‌سعد هم نماز می‌خواندند ولی نمازی که با دوستی امام حسین(ع) همراه است، ارزش دارد و نماز است. چرا؟ چون محبت امام حسین (ع) اصل دین است.

 نماز وقتی ارزش دارد که من دین داشته باشم.

» نظر

تو مولایی تو مولایی تو مولایی فدایت شوم رهبرم

غدیر

» نظر

دیدار فرزنذان بسیجی با مولایشان امام خامنه ای

رهبر معظم انقلاب در اجتماع پر شکوه ده‌ها هزار نفر از فرماندهان بسیج سال 1392:

ملّت ایران با همه‌ى ملّتهاى دنیا «اِمّا اَخٌ لَکَ فى دینِک اَو شَبیهٌ لَکَ فى خَلقِک» است، احترام میگذارد؛ امّا برخورد ملّت ایران با متعرّض، برخورد پشیمان‌کننده‌اى است؛ آنچنان سیلى‌اى به متعرّض خواهد زد که هرگز فراموش نکند.
در مقابل رژیم صهیونیستى، در مقابل شبکه
‌ى سرمایه‌دارى صهیونیستى خودشان را موظّف میدانند که گاهى یک حرفى بپرانند، یک چیزى بگویند که این هم مایه‌ى وهن و ذلّت آنها است. رژیم صهیونیستى در واقع یک رژیمى است که پایه‌هاى آن بشدّت سست است، رژیم صهیونیستى محکوم به زوال است؛ رژیم صهیونیستى یک رژیم تحمیلى است، با حرکتِ زور به‌وجود آمده است، هیچ پدیده‌اى و موجودى که با زور به‌وجود آمده باشد قابل دوام نیست و این هم قابل دوام نیست. دفاع کسانى که به نحوى وام‌دار شبکه‌ى سرمایه‌دارى صهیونیستى هستند از این رژیم مفلوکِ صهیونیستى، مایه‌ى بى‌آبرویى آنها است. بعضى از اروپایى‌ها هم متأسّفانه تملّق میگویند؛ میروند در مقابل این موجوداتى که نام انسان براى آنها حیف است - این سردمداران رژیم صهیونیستى واقعاً مثل وحوش میمانند، اینها را نمیشود انسان نامید - تملّقشان را میگویند، خودشان را کوچک میکنند، ملّتشان را تحقیر میکنند. در اروپا ملّت فرانسه یک روزى اعتبار سیاسى به دست آورد به‌خاطرِ اینکه رئیس جمهور آن روز فرانسه، به دلیل اینکه انگلیس وابسته‌ى به آمریکا است، اجازه نداد که انگلیس وارد بازار مشترک اروپا بشود؛ این مایه‌ى اعتبار فرانسه شد. آن روز در دنیا اعتبار دولت فرانسه زیاد شد به‌خاطرِ اینکه در مقابل آمریکا ایستاد و اجازه نداد انگلیس - که متّصل به آمریکا بود - وارد بازار مشترک اروپا بشود؛ اعتبار یک ملّت این‌جور به‌وجود مى‌آید. [اینکه] حالا دولتمردان همان کشور نه فقط در مقابل آمریکا، [بلکه‌] بروند در مقابل صهیونیست‌هاى نحسِ نجس اظهار کوچکى و تواضع بکنند، مایه‌ى سرشکستگى ملّت فرانسه است که البتّه خودشان باید علاج کنند.

» نظر

ما باید یک اقتصاد مقاومتىِ واقعى در کشور به وجود بیاوریم.

فرمایشات پیامبر گونه ولی امر مسلمین برای رهایی از چنگال ظلم استکبار جهانی:
اقتصاد مقاومتی یعنی تشخیص حوزه‌های فشار و متعاقبا تلاش برای کنترل و بی‌اثر کردن آنها و در شرایط آرمانی تلاش برای تبدیل این فشارها به فرصت است. اقتصاد مقاومتی در راستای کاهش وابستگی‌ها و تاکید روی مزیت‌های تولید داخل و تلاش بر خوداتکایی است
.

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در دیدار جمعی از محققان، پژوهشگران، متخصصان و نوآوران در عرصه علم و فناوری، و مسئولان شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری در 8 مرداد با بیان این‌که یکی از راه‌های عبور از مقطع حساس و سرنوشت ساز کنونی ، جدی گرفتن اقتصاد مقاومتی است تأکید کردند: اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست، بلکه یک واقعیتی است که می بایست محقق شود.

  ایشان فرمودند: این که ما عرض کردیم «اقتصاد مقاومتى»، این یک شعار نیست؛ این یک واقعیت است. کشور دارد پیشرفت می‌کند. ما افقهاى بسیار بلند و نویدبخشى را در مقابل خودمان مشاهده می‌کنیم. خب، بدیهى است که حرکت به سمت این افق‌ها، معارض‌ها و معارضه‌‌‌هائى هم دارد. بعضى از این معارضه‌‌‌ها انگیزه‌‌‌هاى اقتصادى دارد، بعضى انگیزه‌‌‌هاى سیاسى دارد؛ بعضى منطقه‌‌‌اى است، بعضى بین‌‌‌المللى است. این معارضه‌‌‌ها در مواردى هم منتهى می‌شود به همین فشارهاى گوناگونى که مشاهده می‌کنید؛ فشارهاى سیاسى،تحریم ، غیر تحریم، فشارهاى تبلیغاتى - اینها هست - لیکن در لابه‌‌‌لاى این مشکلات، در وسط این خارها، گام‌هاى استوار و همت‌ها و تصمیم‌هایى هم وجود دارد که بناست از وسط این خارها عبور کند و خودش را به آن نقطه‌‌‌ى مورد نظر برساند؛ وضع کشور الان اینجورى است.
 به هیچ وجه ما در بن‌‌‌بست نیستیم؛ به هیچ وجه با مشکلاتى که ما را از تصمیم به ادامه‌‌‌ى راه باز بدارد، مواجه نیستیم؛ چنین مشکلاتى وجود ندارد. بله، مشکلات هست؛ اما همه‌‌‌ى این مشکلات، کوچکتر از تصمیم و اراده و هدف‌ها و آرمان‌هاى این ملت و این کشور است. در بستر نرم و راحتى نمی‌خواهیم بخوابیم و تکیه بزنیم و استراحت کنیم؛ نه، وسط میدانیم؛ اما این میدان، یک میدان دشوار و در عین حال شوق‌‌‌آفرین است؛ مثل میدان ورزش و مسابقات ورزشى. در میدان‌هاى مسابقات ورزشى خستگى هست، دلهره هم هست، اما شوق‌‌‌آفرین است. هیچ ورزشکارى از حضور در میدان مسابقه‌‌‌ى ورزشى امتناع نمی‌کند؛ بلکه با شوق می‌رود آنجا. این کار زحمت هم دارد - فشار جسمى، فشار عصبى - در عین حال ورزشکاران می‌روند. وضعیت ما اینجورى است.
 
عرصه، عرصه‌‌‌ى حرکت عمومى و ماندگارِ تاریخى ملت است. از لحاظ تاریخى، حرکت امروز ما یک حرکت ماندگار است. یعنى سرنوشت ایران را امروز ملت ما شاید براى قرنها دارند رقم میزنند و معین می‌کنند. همیشه چنین موقعیتى پیش نمى‌‌‌آید؛ در همه‌‌‌ى مقاطع تاریخى، این وضعیت پیش نمى‌‌‌آید؛ در زمان ما خوشبختانه پیش آمده. این انقلاب، کشور را و ملت را در معرض یک حرکت مؤثرِ ماندگارِ طولانى و تاریخى قرار داده.
 

اقتصاد کشور ما براى آنها نقطه‌ى مهمى است. هدف دشمن این بود که بر روى اقتصاد متمرکز شود، به رشد ملى لطمه بزند، به اشتغال لطمه بزند، طبعاً رفاه ملى دچار اختلال و خطر شود، مردم دچار مشکل شوند، دلزده بشوند، از نظام اسلامى جدا شوند؛ هدف فشار اقتصادى دشمن این است، و این محسوس بود؛ این را انسان میتوانست مشاهده کند.

 
من در سال 86 در صحن مطهر على‌بن‌موسى‌الرضا (علیه الصّلاة و السّلام) در سخنرانىِ اول سال گفتم که اینها دارند مسئله‌ى اقتصاد را پیگیرى می‌کنند؛ بعد هم آدم می تواند فرض کند که این شعارهاى سال حلقه‌هائى بود براى ایجاد یک منظومه‌ى کامل در زمینه‌ى مسائل اقتصاد؛ یعنى اصلاح الگوى مصرف، مسئله‌ى جلوگیرى از اسراف، مسئله‌ى همت مضاعف و کار مضاعف، مسئله‌ى جهاد اقتصادى، و امسال تولید ملى و حمایت از کار و سرمایه‌ى ایرانى. ما اینها را به عنوان شعارهاى زودگذر مطرح نکردیم؛ اینها چیزهائى است که می‌تواند حرکت عمومى کشور را در زمینه‌ى اقتصاد ساماندهى کند؛ می‌تواند ما را پیش ببرد. ما باید دنبال این راه باشیم.
 مسئله‌ى اقتصاد مهم است؛ اقتصاد مقاومتى مهم است. البته اقتصاد مقاومتى الزاماتى دارد. مردمى کردن اقتصاد، جزو الزامات اقتصاد مقاومتى است. این سیاست‌هاى اصل 44 که اعلام شد، می‌تواند یک تحول به وجود بیاورد؛ و این کار باید انجام بگیرد. البته کارهائى انجام گرفته و تلاش‌هاى بیشترى باید بشود. بخش خصوصى را باید توانمند کرد؛ هم به فعالیت اقتصادى تشویق بشوند، هم سیستم بانکى کشور، دستگاه‌هاى دولتى کشور و دستگاه‌هائى که می‌توانند کمک کنند - مثل قوه‌ى مقننه و قوه‌ى قضائیه - کمک کنند که مردم وارد میدان اقتصاد شوند. کاهش وابستگی به صنعت نفت یکى دیگر از الزامات اقتصاد مقاومتى است. این وابستگى، میراث شوم صد ساله‌ى ماست. ما اگر بتوانیم از همین فرصت که امروز وجود دارد، استفاده کنیم و تلاش کنیم نفت را با فعالیت‌هاى اقتصادىِ درآمدزاى دیگرى جایگزین کنیم، بزرگترین حرکت مهم را در زمینه‌ى اقتصاد انجام داده‌ایم. امروز صنایع دانش‌بنیان از جمله‌ى کارهائى است که میتواند این خلأ را تا میزان زیادى پر کند. ظرفیتهاى گوناگونى در کشور وجود دارد که میتواند این خلأ را پر کند. همت را بر این بگماریم؛ برویم به سمت این که هرچه ممکن است، وابستگى خودمان را کم کنیم.
  مسئله‌ى مدیریت مصرف، یکى از ارکان اقتصاد مقاومتى است؛ یعنى مصرف متعادل و پرهیز از اسراف و تبذیر. هم دستگاه‌هاى دولتى، هم دستگاه‌هاى غیر دولتى، هم آحاد مردم و خانواده‌ها باید به این مسئله توجه کنند؛ که این واقعاً جهاد است. امروز پرهیز از اسراف و ملاحظه‌ى تعادل در مصرف، بلاشک در مقابل دشمن یک حرکت جهادى است؛ انسان می‌تواند ادعا کند که این اجر جهاد فى‌سبیل‌اللّه‌ را دارد.
 یک بُعد دیگرِ این مسئله‌ى تعادل در مصرف و مدیریت مصرف این است که ما از تولید داخلى استفاده کنیم؛ این را همه‌ى دستگاه‌هاى دولتى توجه داشته باشند - دستگاه‌هاى حاکمیتى، مربوط به قواى سه‌گانه - سعى کنند هیچ تولید غیر ایرانى را مصرف نکنند؛ همت را بر این بگمارند. آحاد مردم هم مصرف تولید داخلی را بر مصرف کالاهایى با مارک‌هاى معروف خارجى - که بعضى فقط براى نام و نشان، براى پز دادن، براى خودنمائى کردن، در زمینه‌هاى مختلف دنبال مارک‌هاى خارجى می‌روند - ترجیح بدهند. خود مردم راه مصرف کالاهاى خارجى را ببندند.
  به نظر ما طرح‌هاى «اقتصاد مقاومتى» جواب می‌دهد. همین مسئله‌ى سهمیه‌بندى بنزین که اشاره کردند، جواب داد. اگر چنانچه بنزین سهمیه‌بندى نمی‌شد، امروز مصرف بنزین ما از صد میلیون لیتر در روز بالاتر می‌رفت. توانستند این را کنترل کنند؛ که خب، امروز در یک حد خیلى خوبى هست. حتّى باید جورى باشد که هیچ به بیرون نیازى نباشد، که الحمدللّه‌ نیست. تحریم بنزین را در برنامه داشتند؛ اقتصاد مقاومتى تحریم بنزین را خنثى کرد. و بقیه‌ى چیزهائى که مورد نیاز کشور است.
  هدفمند کردن یارانه‌ها هم در جهت شکل دادن به اقتصاد ملى است؛ که اینها می‌تواند هم رونق ایجاد کند - در تولید، در اشتغال - و هم موجب رفاه شود؛ اینها مایه‌ى رشد تولید کشور، رشد اقتصادى کشور، مایه‌ى اقتدار یک کشور است. با رشد تولید، یک کشور در دنیا اقتدار حقیقى و آبروى بین‌المللى پیدا می‌کند. این کار بایستى به انجام برسد.
 
و استفاده‌ى حداکثرى از زمان و منابع و امکانات. از زمان باید حداکثر استفاده بشود. طرحهائى که سالهاى متمادى طول میکشید، امروز خوشبختانه با فاصله‌ى کمترى انسان مى‌بیند که فلان کارخانه در ظرف دو سال، در ظرف هجده ماه به بهره‌بردارى رسید. باید این را در کشور تقویت کرد.

حرکت بر اساس برنامه، یکى از کارهاى اساسى است. تصمیمهاى خلق‌الساعه و تغییر مقررات، جزو ضربه‌هائى است که به «اقتصاد مقاومتى» وارد می‌شود و به مقاومت ملت ضربه می‌زند. این را، هم دولت محترم، هم مجلس محترم باید توجه داشته باشند؛ نگذارند سیاست‌هاى اقتصادى کشور در هر زمانى دچار تذبذب و تغییرهاى بى‌مورد شود.

 یک مسئله هم مسئله‌ى وحدت و همبستگى است. در کشور ما خوشبختانه ملت متحدند؛ این خیلى دستاورد مهمى است؛ از این باید صیانت کرد؛ نگذاریم از بین برود. این اختلافاتى که گاهى بین مسئولین بروز می‌کند - که به سطح رسانه‌ها هم کشیده می‌شود؛ بیخود، بى‌مورد، بى‌فایده – به اتحاد ملی ضربه می‌زند. یک عده می‌شوند طرفدار این، یک عده هم می‌شوند طرفدار آن؛ مخالفت کردن، متهم کردن یکدیگر؛ یک عده‌اى قوه‌ى مجریه را متهم کنند، یک عده‌اى از آن طرف قوه‌ى مقننه را متهم کنند، یک عده‌اى قوه‌ى قضائیه را متهم کنند، تقصیرها را گردن هم بیندازند؛ این جزو کارهاى بسیار مضر است و دوستان محترم ما، مسئولان عزیز کشور بدانند که این در بین مردم هم هیچگونه آبرو و وجهه‌اى ایجاد نمی‌کند که ما مشکلات را هى به گردن این و آن بیندازیم. نه، یک مشکلاتى وجود دارد؛ باید حل کرد و می‌توانیم هم حل کنیم؛ ما از حل مشکلاتمان ناتوان نیستیم. همان طور که عرض کردم، اینها واقعیتهاى کشور است که دارد به ما نشان می دهد.
  ایشان همجنین در ماه مبارک دمضان در سال 1389 در جمع کار آفرینان با اشاره به اهمیت مقوله ی کار آفرینی وارتباط آن با موضوع اقتصاد مقاومتی فرمودند:

ما باید یک اقتصاد مقاومتىِ واقعى در کشور به وجود بیاوریم. امروز کارآفرینى معناش این است. دوستان درست گفتند که ما تحریم‌ها را دور می‌زنیم؛ بنده هم یقین دارم. ملت ایران و مسئولین کشور تحریم‌ها را دور می‌زنند، تحریم‌کنندگان را ناکام می‌کنند؛ مثل موارد دیگرى که در سال‌هاى گذشته در زمینه‌هاى سیاسى بود که یک اشتباهى کردند، یک حرکتى انجام دادند، بعد خودشان مجبور شدند برگردند، یکى یکى عذرخواهى کنند. چند مورد یادتان هست لابد دیگر. حالا جوان‌ها نمی‌دانند. در این ده بیست سال اخیر، از این کارها چند بار انجام دادند. این دفعه هم همین جور است. البته تحریم براى ما جدید نیست، ما سى سال است تو تحریمیم. همه‌ى این کارهائى که شده است، همه‌ى این حرکت عظیم ملت ایران، در فضاى تحریم انجام گرفته؛ بنابراین کارى نمیتوانند بکنند. خب، ولى این دلیلى است براى همه‌ى مسئولان و دلسوزان کشور که خود را موظف بدانند، مکلف بدانند به ایجاد کار، به تولید، به کارآفرینى، به پر رونق کردن روزافزون این کارگاه عظیم؛ که کشور ایران حقیقتاً امروز یک کارگاه عظیمى است. همه خودشان را باید موظف بدانند.

» نظر

یوم الله 9 دی روز شکست شیطان های بزرگ و کوچک مبارک باد


» نظر

اقتصاد مقاومتی اجر جهاد فىسبیلاللّه دارد

رهبر حکیم و فرزانه انقلاب حضرت امام خامنه ای :

 

مسئله‌ى مدیریت مصرف، یکى از ارکان اقتصاد مقاومتى است؛ یعنى مصرف متعادل و پرهیز از اسراف و تبذیر. هم دستگاه‌هاى دولتى، هم دستگاه‌هاى غیر دولتى، هم آحاد مردم و خانواده‌ها باید به این مسئله توجه کنند؛ که
این واقعاً جهاد است.
 امروز پرهیز از اسراف و ملاحظه‌ى تعادل در مصرف، بلاشک در مقابل دشمن یک حرکت جهادى است؛ انسان میتواند ادعا کند که این

 اجر جهاد فى‌سبیل‌اللّه‌ را دارد.


» نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >