سفارش تبلیغ
صبا ویژن

واریز نقدی کمکی 200هزار تومانی به حساب نیازمندان تأمین اجتماعی

واریز نقدی کمکی 200هزار تومانی به حساب نیازمندان تأمین اجتماعی. 

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی از واریز کمک نقدی 200هزار تومانی به حساب مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: کمک نقدی مستمری‌بگیرانی که از بانک رفاه کارگران حقوق خود را دریافت می‌کنند از 4 صبح امروز واریز شده است.

  • 10 دی 1397 - 17:05 
  • اجتماعی 
  • تهران 
  • نظرات  
  •  
واریز کمک نقدی 200 هزار تومانی به حساب مستمری بگیران تأمین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری تسنیم ، محمدحسن زدا در اولین جلسه شورای معاونین سازمان تأمین اجتماعی که به‌ریاست وی برگزار شد و با ارتباط ویدئوکنفرانسی با مدیران استانی این سازمان در سراسر کشور همراه بود، اظهار داشت: یاد و خاطره مرحوم نوربخش و مرحوم تاج‌الدین را که منشأ خدمات فراوان به جامعه تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی بودند گرامی می‌داریم و به روح بلند این دو عزیز درود می‌فرستیم.

وی از واریز کمک نقدی 200هزار تومانی به حساب مستمری‌بگیران تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: کمک نقدی مستمری‌بگیرانی که از بانک رفاه کارگران حقوق خود را دریافت می‌کنند از 4 صبح امروز واریز شده است و افرادی نیز که از سایر بانک‌ها حقوق دریافت می‌کنند، این مبالغ شب گذشته به حسابشان واریز شده است.

زدا با اشاره به فرا رسیدن ماه‌های پایانی سال و اهمیت تأمین منابع مورد نیاز برای ایفای تعهدات سازمان تأمین اجتماعی، گفت: برای تأمین منابع مورد نیاز در ماه‌های پایانی سال برنامه‌ریزی دقیقی انجام شده است.

بیشتر بخوانید
  • بسته حمایتی بازنشستگان نقدی است/ دفترچه بیمه تأمین اجتماعی در کل کشور حذف می‌شود

  • جاماندگان بسته حمایتی چه‌کسانی هستند؟

  • آخرین وضعیت توزیع بسته حمایتی حقوق‌بگیران زیر 3میلیون تومان

 
وی با اشاره به مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی‌ گفت: در این زمینه نیز تصمیمات مؤثری اتخاذ شده است.

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی از اجرای طرح ناب‌سازی خدمات بخش بیمه‌ای این سازمان خبر داد و گفت: در نتیجه اجرای این طرح فرآیندهای کاری اصلاح، و موازی‌کاری‌ها برطرف می‌شود تا خدمت‌رسانی به مخاطبان سازمان در مسیر مناسب‌تری انجام شود.

زدا بهره‌گیری از مشارکت شرکای اجتماعی در تمامی تصمیم‌گیری‌ها را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: در تمامی سطوح سازمان و در تمامی استانها مدیران سازمان تأمین اجتماعی در تصمیم‌گیری‌ها نظرات شرکای اجتماعی را اخذ می‌کنند.

وی نتیجه تمامی اقدامات صورت‌گرفته را بالندگی و خدمت‌رسانی بیشتر سازمان تأمین اجتماعی دانست و گفت: بالندگی سازمان تأمین اجتماعی به افزایش بالندگی کشور کمک می‌کند و حاصل تلاش‌ها و اقداماتی که در این سازمان از 5 سال پیش و با تلاش‌های دکتر نوربخش انجام شده است، ارتقای جایگاه این سازمان و خدمت‌رسانی بهتر به جامعه تحت پوشش است.

وزیر کشور دولت اصلاحات به اظهارات اخیر حجاریان مبنی بر امکان تحریم انتخابات از سوی اصلاح‌طلبان واکنش نشان داد.

  • 10 دی 1397 - 16:05 
  • سیاسی 
  • سیاست ایران 
  • نظرات  
  •  
واکنش تند موسوی‌لاری به حجاریان: "اکثریت نیستید"

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم ،‌ عبدالواحد موسوی لاری، وزیر کشور دولت اصلاحات و نایب‌رئیس کنونی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، در مصاحبه‌ای که با روزنامه سازندگی (ارگان حزب کارگزاران) داشت، درباره موضوعات مختلفی از جمله اظهارات اخیر حجاریان مبنی بر امکان تحریم انتخابات آتی از سوی اصلاح‌طلبان، رابطه اصلاح‌طلبان با دولت، اختلافات دو نهاد اصلاح‌طلبِ شورای سیاست‌گذاری و شورای هماهنگی جبهه اصلاحات اظهار نظر کرده است.

سعید حجاریان، اخیراً در مصاحبه‌ای با اشاره به امکان تحریم انتخابات آتی از سوی اصلاح‌طلبان گفته بود: "پروژه اصلاحات به انتخابات گره نخورده است، زیرا انتخابات به‌معنای کنونی آن، مصداق گدایی قدرت است. اصلاحات صدقه‌بگیر نیست و اگر مکنت دارد باید با اتکا بر آن به بازار سیاست برود. اگر پول بازار سیاست را نداشتیم باید تلاش کنیم آن را کسب کنیم نه آنکه به هر جنس بُنجلی تن دهیم".

بیشتر بخوانید
  •  صادق زیباکلام: به‌خاطر دفاع از روحانی شرمنده‌ایم/آقای حجاریان! مردم اسباب‌بازی ما نیستند

  • سعید حجاریان: با روحانی ائتلاف نکرده‌ایم/ او به بسیاری از وعده‌هایش به مردم عمل نکرد

  • رئیس دفتر روحانی در واکنش به مصاحبه حجاریان با تسنیم: با اصلاح‌طلبان تندرو روابط خوبی نداریم

موسوی لاری، در گفت‌وگوی خود با ارگان حزب کارگزاران در واکنش به اظهارات حجاریان گفته است: "برخی معتقدند جامعه مخاطب اصلاح‌طلبان به‌سمتی که آقای سعید حجاریان و طرفداران عقیده ایشان هستند، گرایش دارند، یعنی گذر از انتخابات و گذر از شکل اصلاح‌طلبی انتخابات؟ من این را قبول ندارم. آنها نگاه اکثریت نیستند".

موسوی لاری معتقد است حجاریان و طرفداران عقیده‌اش در جامعه مخاطب اصلاح‌طلبان در اکثریت نیستند

نایب‌رئیس شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در بخشی دیگر از این گفت‌وگو با اشاره به نا‌آرامی‌های دی ماه 96 در برخی شهرهای کشور و واکنش اصلاح‌طلبان به این ناآرامی‌ها می‌گوید: "اصلاح‌طلب منتقد به‌دنبال این نیست که بگوید "من نیستم."، اتفاقاً حرف او این است که "من هستم و دولت باید اصلاح شود". اصلاح‌طلب نمی‌گوید "ما باید از کل نظام عبور کنیم". عدد اصلاح‌طلبان رادیکالی که این شعار را قبول دارند بالا نیست".

وزیر کشور دولت اصلاحات در پاسخ به این سؤال که "با توجه به عملکرد دولت روحانی فکر می‌کنید نگاه جامعه به اصلا‌ ‌طلبان در انتخابات آتی همان نگاه قبلی است؟" مدعی شده است که بخش کوچکی  مسئولیت‌های دولتی به فعالان اصلاح‌طلب اختصاص یافته است.

"اگر اصلاح‌طلبان به‌دنبال قدرت بودند قدرت را به هر شکلی دنبال می‌کردند. مگر در دولت آقای روحانی چند درصد اصلاح‌طلب داریم؟! چه در دولت مرکزی و چه در استا‌نها و مناطق و... کم هستند و این‌طور نیست که اصلاح‌طلب‌ها صرفاً به کسب قدرت فکر کنند و به‌دنبال مطالبات مردم و اهداف اصلاحات نباشند".

 موسوی لاری در عین حال با تأکید بر لزوم ترمیم ادبیات اصلاح‌طلبان در برخورد با مردم معتقد است: "جای تردید ندارد که اصلاح‌طلبان در دوره آینده با مشکل جدی تفاهم با مردم روبه‌رو هستند، ولی اینکه تفاهم با مردم شدنی است یا نه، قطعاً ممکن است ولی به این شرط که مسیر را به‌گونه‌ای اصلاح کنیم که با مردم همراه باشیم".

با انتصاب حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری به‌عنوان امام جمعه تهران، وی پانزدهمین شخصیتی است که به سنگر نماز جمعه تهران می‌آید. در این گزارش با 15 امام جمعه تهران از ابتدای انقلاب آشنا شوید.

  • 10 دی 1397 - 15:18 
  • سیاسی 
  • سیاست ایران 
  • نظرات  
  •  
«علی‌اکبری» پانزدهمین امام جمعه تهران؛ خطیبان جمعه‌های پایتخت چه‌کسانی بودند؟ + عکس

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم - محمدعلی سافلی: حجت‌الاسلام و المسلمین حاج‌علی‌اکبری امروز به‌عنوان پانزدهمین امام جمعه تهران منصوب شد و قرار است خطبه‌های نمازجمعه این هفته توسط وی ایراد شود.

بیشتر بخوانید
  • "حجت‌الاسلام حاج‌علی‌اکبری" امام جمعه موقت تهران شد

  • امام جمعه‌ جدید و جوان تهران را بیشتر بشناسید + زندگی‌نامه

5 مردادماه 58 بود که اولین نمازجمعه تهران به‌امامت آیت‌الله سیدمحمود طالقانی از مبارزان انقلابی با حضور گسترده مردم برگزار شد.

هرچند سابقه خواندن نمازجمعه در تهران به دوره قاجار برمی‌گردد اما اقامه آن به‌شکل رسمی و با حضور گسترده مردم برای اولین بار توسط آیت‌الله طالقانی انجام شد. پیشنهاد برگزاری چنین مراسمی از سوی خود مرحوم طالقانی به امام ارائه شد و امام نیز مسئولیت این کار را به ایشان واگذار کردند.

مرحوم آیت‌الله طالقانی 19 شهریور 58 دار فانی را وداع گفت و از آن زمان تاکنون تهران 14 امام جمعه دیگر به خود دیده است.



در ادامه این گزارش نگاهی به ائمه جمعه تهران پس از فوت آیت‌الله طالقانی تا‌کنون می‌اندازیم:

1 ــ بعد از وفات آیت‌الله طالقانی، برای مدتی آیت‌الله منتظری خطبه‌های نمازجمعه را ایراد می‌کرد. مدت حضور آیت‌الله منتظری در تریبون نمازجمعه تهران کمتر از 4 ماه بود.



2 ــ با انصراف آیت‌الله منتظری از امامت جمعه تهران، امام خمینی در تاریخ 24 دی 58 در حکمی خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای نوشت «جنابعالی که بحمداللّه‌ به حُسن سابقه موصوف و در علم و عمل شایسته هستید به امامت جمع? تهران منصوب می‌باشید.»، با این حکم، آیت‌الله خامنه‌ای سومین امام جمعه تهران پس از انقلاب اسلامی شدند.



3 ــ آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی، رئیس شورای عالی قضایی بعد از شهید بهشتی و عضو اولین مجلس خبرگان رهبری، دیگر امام جمعه تهران در دهه اول انقلاب بود. وی تا سال 68 امام جمعه تهران بود و سپس برای اقامت دائم به قم رفت. آیت‌الله موسوی اردبیلی در آذرماه سال 94 بعد از چند روز بستری بودن در بیمارستانی در تهران، درگذشت.



4 ــ مرحوم آیت‌الله سید حسن طاهری خرم‌آبادی، از مبارزان انقلابی و عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بود که پس از پیروزی انقلاب، در سمتهایی چون نمایندگی امام خمینی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عضویت در مجالس خبرگان قانون اساسی و خبرگان رهبری، عضویت در شورای نگهبان ایفای نقش کرد. وی نیز از جمله ائمه جمعه تهران در دهه اول انقلاب بود.




5 ــ مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام، در دهه اول انقلاب تا پایان عمر، یکی از ائمه جمعه تهران بود. وی در آن دوران مسئولیت‌های دیگری از جمله عضویت در مجلس خبرگان رهبری، جانشینی فرمانده کل قوا و ریاست مجلس شورای اسلامی را به‌عهده داشت. آخرین نمازجمعه مرحوم هاشمی در سال 88 اقامه شد. 6 ــ مرحوم آیت‌الله حاج شیخ محمدمهدی ربانی املشی نماینده مجلس خبرگان قانون اساسی، عضو شورای نگهبان، دادستان کل کشور و نماینده مجلس شورای اسلامی از دیگر ائمه جمعه تهران در دهه اول انقلاب بود که تنها سه بار در تریبون نماز جمعه حاضر شد. وی در سال 64، پس از یک دوره بیماری توسط باند مهدی هاشمی معدوم به شهادت رسید. بازی آرایشی



 



7 ــ آیت‌الله محمد امامی کاشانی (از اعضای مجلس خبرگان رهبری) نخستین بار در 8 آبان 1360 در تهران اقامه نماز جمعه کرد و هم‌اکنون نیز در جمع ائمه جمعه تهران حضور دارد. وی از فقهای سابق شورای نگهبان، عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز و تولیت مدرسه علمیه شهید مطهری است. 



8 ــ آیت‌الله محمد یزدی رئیس اسبق قوه قضاییه، اولین‌بار در بهمن ماه 1360 در جایگاه نماز جمعه تهران به‌عنوان هشتمین خطیبی که این جایگاه به خود دیده است قرار گرفت. وی بین سالهای 68 تا 78 بیشترین حضور را در نماز جمعه تهران داشت اما سال 82 به‌دلیل کسالت از این سمت استعفا داد. وی هم‌اکنون رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم است.



9 ــ آیت‌الله احمد جنتی نخستین امام جمعه تهران است  که از سوی  آیت‌الله خامنه‌ای برای این سمت منصوب می‌شد. وی 14 فروردین 1371 برای نخستین بار در جایگاه امامت جمعه تهران قرار گرفت. وی دبیر شورای نگهبان و رئیس مجلس خبرگان رهبری است.

آیت‌الله جنتی در اسفندماه 96 از سمت امامت جمعه تهران استعفا داد.



10 ــ در دورانی که آیت‌الله یزدی از سمت امامت جمعه تهران استعفا داده بود و تنها آیات جنتی، هاشمی و امامی کاشانی در تهران اقامه نماز می‌کردند، حجت‌الاسلام احمد خاتمی سال 84 از سوی رهبر معظم انقلاب به امامت جمعه تهران منصوب شد. وی در آن زمان 45 سال سن داشت و امام جمعه‌ای جوان به‌حساب می‌آمد.

وی عضو شورای عالی جامعه مدرسین و عضو مجلس خبرگان رهبری است.



11 ــ آیت‌الله کاظم صدیقی، از اساتید اخلاق تهران و عضو شورای عالی قضایی در سال 88 به سنگر نماز جمعه تهران آمد و از آن زمان تاکنون یکی از ائمه جمعه پایتخت است.



12 ــ سال 1391 رهبر معظم  انقلاب در حکمی آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی را به‌عنوان امام جمعه موقت تهران منصوب کردند. وی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس جامعه روحانیت مبارز و از اعضای مجلس خبرگان رهبری است.



13 ــ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن ابوترابی‌فرد در تاریخ 24 بهمن سال 96 با حکم آیت‌الله خامنه‌ای به امامت جمعه موقت تهران منصوب شد. وی پیشتر نائب‌رئیس مجلس شورای اسلامی بود.



14 ــ حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج‌علی‌اکبری صبح امروز (10 دی) از سوی ستاد نماز جمعه به‌عنوان امام جمعه موقت تهران منصوب شد. وی در سال 73 و در عنفوان جوانی به‌ امامت جمعه شهرستان دماوند منصوب شده بود. حاج‌علی‌اکبری از دی ماه 96 رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه است و از سال 90، ریاست مرکز رسیدگی به امور مساجد را به‌عهده دارد.


» نظر